Waldorfska pedagogija

Waldorfska pedagogija2018-08-28T23:32:41+00:00

Waldorfska pedagogija (pedagogija dr.Rudolfa Steinera) proizlazi iz antropozofije (prirodna znanost o čovjeku osjetilnom i nadosjetilnom biću).

Dr.Rudof Steiner je velikan svjetskog glasa i začetnik je waldorfske pedagogije koju danas provode tisuće vrtića diljem svijeta, te tisuće škola na 6 kontinenata. Rođen je u Hrvatskoj, 27. veljače 1861.godine u Donjem Kraljevcu u Međimurju. Tamo je i danas njegova rodna kuća koja je uređena kao mali muzej, a također se u istom gradiću nalazi i Centar Rudolf Steiner. Kuću i Centar posjećuju ljudi iz cijelog svijeta.

Kroz waldorfsku pedagogiju se na dijete gleda kao biće koje ima fizičko, duševno i duhovno tijelo a vođeno je duhovnim spoznajama iz antropozofije.

Duhovne spoznaje su vezane za univerzum i nisu vezane za nijednu vjeru. Moglo bi se reći da je ta spoznaja vezana za univerzalnu duhovnost.

Dijete do sedme godine života živi u posebnom stanju svijesti: u potpunosti je otvoreno prema svijetu koje doživljava preko svojih osjetila. Dijete se ne osjeća odvojeno od onoga što spoznaje. Sve što vidi, čuje, osjeti, neposredno se odražava na dijete i razvoj njegovih organa. Dijete još nema sposobnost distanciranja od okoline, već sve utiske prima u sebe. Stoga je za dijete važno sve što se događa u njegovoj okolini.

Cilj waldorfske pedagogije je harmoničan razvoj djetetovih fizičkih, duševnih i duhovnih snaga.